E-mail instellen in Outlook 2010

Inleiding

Op deze pagina lees je stap voor stap hoe je Outlook 2010 in kunt stellen om e-mails te kunnen ontvangen en versturen voor e-mailaccounts van Domein-Registreren. Zorg ervoor dat je de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je van ons ontvangen hebt, bij de hand hebt. Als je tijdens het instellen problemen hebt met het instellen van het account, is het altijd verstandig om je inloggegevens te testen via onze webmail. Mocht het dan nog niet lukken met deze gegevens? Neem dan contact met ons op om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Tip: Klik op de afbeeldingen om een uitvergroting te bekijken in een nieuw tabblad. 


Outlook configureren

Start Outlook 2010 op. Als Outlook al is ingesteld voor een ander e-mailadres, ga dan door naar Een account toevoegen in deze handleiding.

Klik anders op Volgende.

E-mailaccounts

Klik op Ja in het scherm ‘E-mailaccounts’ en klik op volgende.

Handmatige accountconfiguratie

Klik op Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren en vervolgens op Volgende.


Service kiezen

Klik op Internet e-mail en klik op Volgende om door te gaan naar het scherm Stel uw e-mailadres in.


Een account toevoegen


Een account toevoegen

  • Klik in het menu op Bestand en vervolgens op het tabblad Info.
  • Klik op de knop + Account toevoegen.


Accountinstellingen

Om een nieuw account toe te voegen, klikt u op de knop Nieuw....


Automatische accountconfiguratie

Klik in het nieuwe scherm op Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren en klik op volgende.

Service kiezen

Klik op Internet e-mail en klik vervolgens u op Volgende.


DMR instellen Imap Outlook 2010

Stel uw e-mailadres in

Neem op dit scherm onderstaande gegevens over:

  • Naam: Uw naam zoals u wilt dat deze getoond wordt als afzender.
  • E-mailadres: Uw e-mailadres dat u in aan het stellen bent.
  • Type account: IMAP
  • Server voor inkomende e-mail: mailbox.dmrmail.nl
  • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.dmrmail.nl *
  • Gebruikersnaam: Gebruikersnaam of e-mailadres
  • Wachtwoord: Wachtwoord
  • Wachtwoord onthouden: Aan
  • Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht: Uit

Deze instellingen zijn op basis van de SMTP-dienst via Domein-Registreren, op de volgende pagina staat een lijst voor de meest voorkomende internet providers

Meer instellingen...

  • Klikt rechts onder op de knop ‘Meer instellingen...’.
  • Klik in het nieuwe venster naar het tabblad ‘Geavanceerd’ en neem onderstaande waarden over:
    • Inkomende e-mail (IMAP): 993
    • Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: SSL
    • Uitgaande e-mail (SMTP): 465 *
    • Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: SSL *

Deze instellingen zijn op basis van de SMTP-dienst via Domein-Registreren, maak je gebruik van de SMTP-instellingen van je eigen internet provider dan kun je die opzoeken of opvragen bij de internet provider.


E-mail versturen via de SMTP server van Domein-Registreren

Een SMTP server is noodzakelijk voor het versturen van e-mails. Bij een internet aansluiting van bijvoorbeeld kabelinternet, SIDN, glasvezel en mobiel is vaak een gratis SMTP-dienst inbegrepen. In dit geval kunnen deze instellingen ingesteld worden voor het versturen van e-mail. Voor laptops en mobiele apparaten betekent dit mogelijk wel dat deze alleen op 1 lokatie werken en niet onderweg. Door een SMTP-dienst gekoppeld aan de domeinnaam te gebruiken kan dit voorkomen worden en kan overal vandaan e-mail verstuurd worden. De kosten voor het gebruik van onze SMTP-service is € 15,- per jaar, per e-mailadres. Deze dienst kan aangevaragd worden via het contactformulier.