E-mail instellen in Outlook 2010

Outlook configureren

Start Outlook 2010 op. Als u Outlook al eerder hebt gebruikt gaat u door naar ‘Een account toevoegen’ in deze handleiding.

Klik op 'Volgende'.

E-mailaccounts


In het scherm ‘E-mailaccounts’ vinkt u ‘Ja’ aan en klikt op volgende.

Automatische accountconfiguratie

  • Vink in het volgende scherm ‘Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren’ aan en klik op 'Volgende'.


Service kiezen

  • In het volgende scherm, ‘Service kiezen’, vinkt u de optie ‘Internet e-mail’ aan. Hierna klikt u op ‘Volgende’.
  • Hierna kunt naar de volgende stap gaan, ‘Stel uw e-mailadres in’.


Een account toevoegen


Een account toevoegen

  • Ga naar ‘Bestand’ en dan naar het tabblad ‘Info’.
  • Klik op ‘Account toevoegen’.


Accountinstellingen

  • Om een nieuw account toe te voegen, klikt u op ‘Nieuw’.

Automatische accountconfiguratie

  • Vink in het volgende scherm ‘Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren’ aan en klik op volgende.

Service kiezen

  • In het volgende scherm, ‘Service kiezen’, vinkt u de optie ‘Internet e-mail’ aan. Hierna klikt u op ‘Volgende’.
  • Hierna kunt naar de volgende stap gaan, ‘Stel uw e-mailadres in’.


Stel uw e-mailadres in

Nieuw account toevoegen

  • Bij ‘Naam’ vult u uw naam in, zoals u wilt dat deze getoond wordt als afzender.
  • Bij ‘E-mailadres’ vult u uw e-mailadres in.
  • Bij ‘Type account’ kiest u POP3. Als u uw E-mails op meerdere locaties wilt ontvangen en versturen raden wij een IMAP account aan. Ga dan naar het kopje ‘Een IMAP account instellen’.
  • De inkomende POP3-server is pop.uwdomeinnaam.nl (vul hier uw eigen domeinnaam in).
  • De uitgaande SMTP-server verschilt per internet provider. Hier vindt u een compleet overzicht van alle SMTP servers.
  • Bij ‘Gebruikersnaam’ vult u uw gebruikersnaam in.
  • Bij ‘Wachtwoord’ vult u het wachtwoord in dat bij uw e-mailadres hoort.
  • Vink de optie ‘Wachtwoord onthouden’ aan indien u dit wenst.
  • De optie ‘Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht’ laat u niet aangevinkt.
  • Klik hierna op 'Volgende'.
  • Klik hierna op 'Voltooien'.

Uw e-mailaccount is nu ingesteld.

Een IMAP account instellen

Het kan zijn dat u uw E-mails op meerdere locaties wilt ontvangen en versturen. In dat geval raden wij een IMAP account aan. Hierbij dient u echter wel rekening te houden met de grootte van uw mailbox. Uw mailtjes staan namelijk in uw inbox op onze server, wanneer deze inbox vol is ontvangt u geen inkomende mailtjes meer. Het is daarom raadzaam om uw inbox tijdig op te schonen.

Voor een IMAP account moet u de volgende stappen ondernemen:

  • Bij de stap ‘Stel uw E-mailadres in‘ kiest u bij het kopje ‘Servergegevens’ bij ‘Type Account’ voor ‘IMAP’.


Instellingen voor internet e-mail

  • Vervolgens klikt u in het venster op ‘Meer instellingen’.
  • In het nieuwe venster gaat u naar het tabblad ‘Geavanceerd’ en voert u bij ‘Inkomende E-mail(IMAP)’ 143 in.

De rest van de stappen zijn hetzelfde als bij het aanmaken van een POP account.


E-mail versturen via de SMTP server van Domein-Registreren

Het kan zijn dat u uw uitgaande mails wilt versturen via de server van Domein-Registreren. Hiervoor kunt u de SMTP service afnemen, voor een meerprijs van € 15,- per jaar, per e-mailadres. U kunt deze service aanvragen middels het contactformulier.

Om de SMTP server in te stellen in Outlook 2010 moet u de volgende stappen ondernemen:

  • In de stap 'Nieuw account toevoegen' in deze handleiding, voert u bij 'Uitgaande server' de SMTP server in, dit is smtp.dmrmail.nl
  • Vervolgens klikt u op 'Meer instellingen…'.


Poort voor SMTP server

  • In het nieuwe scherm gaat u naar het tabblad ‘Geavanceerd’.
  • Hierna vult u bij ‘Uitgaande e-mail (SMTP):’ 465 in.
  • Kies SSL als type versleutelde verbinding.
  • Hierna klikt u op 'OK'.

 De rest van de stappen zijn hetzelfde.

U kunt nu gebruik maken van de SMTP service van Domein-Registreren.