E-mail instellen in Apple Mail

Inelding

Op deze pagina lees je stap voor stap hoe je Apple Mail in kunt stellen om e-mails te kunnen ontvangen en versturen voor e-mailaccounts van Domein-Registreren. Zorg ervoor dat je de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je van ons ontvangen hebt, bij de hand hebt. Als je tijdens het instellen problemen hebt met het instellen van het account, is het altijd verstandig om je inloggegevens te testen via onze webmail. Mocht het dan nog niet lukken met deze gegevens? Neem dan contact met ons op om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Tip: Klik op de afbeeldingen om een uitvergroting te bekijken in een nieuw tabblad. 


Apple mail openen

  • Bij het openen van Apple mail opent een popup zoals op de afbeelding links, zo niet:
    • Klik in het menu op Mail
    • Klik op Account toevoegen...
  • Kies in de popup voor de onderste optie: Andere Mail-account...

Voeg een Mail-account toe

Vul de volgende gegevens in: 

  • Naam: (Naam zoals de ontvanger deze ziet)
  • E-mailadres: E-mailadres
  • Wachtwoord: Wachtwoord


 Mail-account instellen

Neem onderstaande gegevens over: 

  • E-mailadres: Staat al ingevuld
  • Gebruikersnaam: Gebruikersnaam of e-mailadres
  • Wachtwoord: Wachtwoord
  • Type account: IMAP 
  • Server inkomende e-mail: mailbox.dmrmail.nl
  • Server uitgaande e-mail: smtp.dmrmail.nl *

Klik op de knop "Log in".

* Deze instellingen zijn op basis van de SMTP-dienst via Domein-Registreren, maak je gebruik van de SMTP-instellingen van je eigen internet provider dan kun je die opzoeken of opvragen bij de internet provider.

Programma's selecteren

Indien je de notities niet wilt delen met bijvoorbeeld een account op een ander apparaat of computer kan deze hier uitgeklikt worden.

Klik op "Gereed" om het account aan te maken.


SMTP instellingen wijzigen

De SMTP instellingen zijn waarschijnlijk nog niet helemaal goed, volg de volgende stappen om op het scherm te komen zoals hier links getoond: 

  • Klik op het menu Mail
  • Klik op Voorkeuren... 
  • Kies in de linker kolom op het zojuist aangemaakte account
  • Klik op het tabblad Serverinstellingen


Uitgaande mailserver

Klik op het vinkje bij "Beheer verbindingsinstellingen automatisch".
  • Vul bij Poort in: 465
  • Gebruik TLS/SSL: Aan
  • Identiteitscontrole: Wachtwoord

Klik op "Bewaar".

* Deze instellingen zijn op basis van de SMTP-dienst via Domein-Registreren, maak je gebruik van de SMTP-instellingen van je eigen internet provider dan kun je die opzoeken of opvragen bij de internet provider.