E-mail instellen in Apple Mail

Voorkeuren

  • Start het programma Apple Mail op.
  • Klik vervolgens op het kopje 'Mail' en daarna op ‘Voorkeuren’.

Accounts

  • Vervolgens gaat u naar het tabblad ‘Accounts’
  • Klik op het ‘+’ icoontje linksonder om een nieuw e-mail account toe te voegen. 


 Account toevoegen

  • Bij ‘Volledige naam’ vult u uw naam in, zoals u wilt dat deze getoond wordt als afzender.
  • Bij ‘E-mailadres’ vult u uw e-mailadres in dat u wilt gaan gebruiken.
  • Bij ‘Wachtwoord’ vult u uw wachtwoord in.
  • Vervolgens klikt u op ‘Ga door’.
  • Bij de beveiligingsmelding die verschijnt, klikt u op ‘Verbinden’.

Server inkomende post

  • Bij ‘Type Account’ kiest u voor ‘POP’. Als u uw E-mails op meerdere locaties wilt ontvangen en versturen raden wij een IMAP account aan. Ga dan naar het kopje ‘Een IMAP account instellen’.
  • Bij ‘Beschrijving’ vult u een beschrijving in voor het account.
  • De (inkomende) POP-server is pop.uwdomeinnaam.nl (vul hier uw eigen domeinnaam in).
  • Bij ‘Gebruikersnaam’ vult u uw gebruikersnaam in.
  • Bij wachtwoord vult u uw wachtwoord in.
  • Hierna klikt u op ‘Ga door’.


IMAP-account instellen

Het kan zijn dat u uw E-mails op meerdere locaties wilt ontvangen en versturen. In dat geval raden wij een IMAP account aan. Hierbij dient u echter wel rekening te houden met de grootte van uw mailbox. Uw mailtjes staan namelijk in uw inbox op onze server, en wanneer deze inbox vol is ontvangt u geen inkomende mailtjes meer. Het is daarom raadzaam om uw inbox tijdig op te schonen.

Voor een IMAP account moet u in het menu ‘Server inkomende post’ de volgende stap ondernemen:

  • Bij ‘Type Account’ kiest u voor ‘IMAP’.

De rest van de instellingen blijven hetzelfde.


Uitgaande mailserver

  • Bij ‘Beschrijving’ vult u een beschrijving in voor het account. Dit is dezelfde beschrijving als bij ‘Server inkomende post’.
  • De (uitgaande) SMTP-server verschilt per internet provider. Hier vindt u een compleet overzicht van alle SMTP servers. 
  • Schakel de optie ’Gebruik alleen deze server’ in, als dit van toepassing is voor dit acount.
  • Schakel de optie ‘Gebruik identiteitscontrole’ in
  • Bij ‘Gebruikersnaam’ vult u de gebruikersnaam in die hoort bij de uitgaande mailserver, deze is aan u gegeven door uw internet provider.
  • Bij wachtwoord vult u het bijbehorende wachtwoord in.
  • Hierna klikt u op ‘Ga door’.


Beveiliging uitgaande post

De instellingen in het volgende venster verschillen per internet provider. Over het algemeen zijn de instellingen als volgt:

  • Vink de optie ‘Gebruik SSL’ uit.
  • Zet identiteitscontrole op ‘Geen’.
  • Klik vervolgens op ‘Ga door’.


Accountoverzicht

Hierna krijgt u een overzicht te zien van uw instellingen.

  • Klik op het boxje ‘Gebruik account online’.
  • Klik hierna op ‘Maak aan’.

Nu is uw e-mail account ingesteld voor Apple Mail. 

E-mail versturen via de SMTP server van Domein-Registreren

Het kan zijn dat u uw uitgaande mails wilt versturen via de server van Domein-Registreren. Hiervoor kunt u de SMTP service afnemen, voor een meerprijs van € 15,- per jaar, per e-mailadres. U kunt deze service aanvragen middels het contactformulier.

Om de SMTP server in te stellen in Apple mail moet u de volgende stappen ondernemen:

  • Open het programma Apple Mail, klik vervolgens op ‘Mail’ en daarna op ‘Voorkeuren’.


SMTP serverlijst wijzigen

  • In het nieuwe scherm klikt u links op het e-mailaccount waarvan u de uitgaande e-mail wilt instellen.
  • Klik in het menu bij ‘Server uitgaande post (SMTP)’ op ‘Wijzig SMTP-serverlijst...’.


SMTP server instellen

Klik op '+' om een nieuwe uitgaande server in te stellen. Geef de volgende gegevens op in het tabblad accountinformatie:

  • Bij 'Omschrijving:' vult u een omschrijving in voor het account.
  • Bij 'Servernaam' voert u de SMTP server in, dit is smtp.dmrmail.nl

In het tabblad 'Geavanceerd' (zoals in de afbeelding hiernaast) voert u de volgende stappen uit:

  • Vink de optie 'Gebruik aangepaste poort' aan en vul in als poort 465.
  • De optie 'Gebruik Secure Sockets Layer (SSL)' vinkt u aan
  • Bij 'Identiteitscontrole:' kiest u ‘Wachtwoord’.
  • Bij'Gebruikersnaam:' vult u uw gebruikersnaam in, deze is hetzelfde als van de inkomende server.
  • Bij 'Wachtwoord:' vult u het bijbehorende wachtwoord in.
  • Vervolgens klikt u op 'OK'.
  • Daarna klikt u op 'Bewaar'.

U kunt nu gebruik maken van de SMTP service van Domein-Registreren.