E-mail instellen in Outlook 2016

Inelding

Op deze pagina lees je stap voor stap hoe je Outlook 2016 in kunt stellen om e-mails te kunnen ontvangen en versturen voor e-mailaccounts van Domein-Registreren. Zorg ervoor dat je de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je van ons ontvangen hebt, bij de hand hebt. Als je tijdens het instellen problemen hebt met het instellen van het account, is het altijd verstandig om je inloggegevens te testen via onze webmail. Mocht het dan nog niet lukken met deze gegevens? Neem dan contact met ons op om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Tip: Klik op de afbeeldingen om een uitvergroting te bekijken in een nieuw tabblad. 


Outlook configureren

Start Outlook 2016 op.

Indien Outlook voor de eerste keer ingesteld wordt, wordt er eerst een welkomstscherm getoond, klik hier op Volgende en op het volgende scherm op Ja en vervolgens wederom op Volgende.

Als Outlook al wel is ingesteld voor een ander e-mailadres, ga dan naar het menu Bestand en klikt u op de knop Account toevoegen.


Account handmatig instellen

Vul het e-mailadres in dat ingesteld gaat worden.
Selecteer Geavanceerde opties en klik het vakje aan bij Ik wil mijn account handmatig instellen. Klik vervolgens op Verbinding maken.


Accounttype kiezen

Klik op IMAP en vervolgens op Volgende.


Stel uw e-mailadres in

Neem op dit scherm onderstaande gegevens over:

Inkomende e-mail: 

  • Server: mailbox.dmrmail.nl
  • Poort: 993
  • Versleutelingsmethode: SSL/TLS
  • Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen: Uit
Uitgaande e-mail: 
  • Server: smtp.dmrmail.nl *
  • Poort: 465
  • Versleutelingsmethode: SSL/TLS 
  • Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen: Uit
Klik op de knop Verbinding maken 

Deze instellingen zijn op basis van de SMTP-dienst via Domein-Registreren, maak je gebruik van de SMTP-instellingen van je eigen internet provider dan kun je die opzoeken of opvragen bij de internet provider.

Alles wordt voorbereid

Neem op dit scherm onderstaande gegevens over:

  • Gebruikersnaam: Gebruikersnaam of e-mailadres
  • Wachtwoord: Wachtwoord
  • Het wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst: Aanklikken
Klik op de knop Ok

E-mail versturen via de SMTP server van Domein-Registreren

Een SMTP server is noodzakelijk voor het versturen van e-mails. Bij een internet aansluiting van bijvoorbeeld kabelinternet, SIDN, glasvezel en mobiel is vaak een gratis SMTP-dienst inbegrepen. In dit geval kunnen deze instellingen ingesteld worden voor het versturen van e-mail. Voor laptops en mobiele apparaten betekent dit mogelijk wel dat deze alleen op 1 lokatie werken en niet onderweg. Door een SMTP-dienst gekoppeld aan de domeinnaam te gebruiken kan dit voorkomen worden en kan overal vandaan e-mail verstuurd worden. De kosten voor het gebruik van onze SMTP-service is € 15,- per jaar, per e-mailadres. Deze dienst kan aangevaragd worden via het contactformulier.