E-mail instellen in Mozilla Thunderbird

Inleiding

Op deze pagina lees je stap voor stap hoe je Mozilla Thunderbird in kunt stellen om e-mails te kunnen ontvangen en versturen voor e-mailaccounts van Domein-Registreren. Zorg ervoor dat je de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je van ons ontvangen hebt, bij de hand hebt. Als je tijdens het instellen van het account problemen hebt, is het altijd verstandig om je inloggegevens te testen via onze webmail. Mocht het dan nog niet lukken met deze gegevens, neem dan contact met ons op om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Tip: Klik op de afbeeldingen om een uitvergroting te bekijken in een nieuw tabblad. 

Thunderbird voor de eerste keer opstarten

Is er al een e-mailadres ingesteld in Thunderbird? Sla dan deze stap over.

  • Klik in het volgende scherm op ‘Dit overslaan en mijn bestaande e-mailadres gebruiken’.
  • Ga vervolgens verder naar de stap E-mailaccountset-up in deze handleiding.


Nieuw Account aanmaken

Klik het startscherm op het menu ‘Extra’ en vervolgens op ‘Accountinstellingen’.


Account toevoegen

Klik in het nieuwe scherm u op ‘Accountacties’ en kies op ‘E-mailaccount toevoegen...’.


E-mailaccountset-up

Vul op de pagina ‘e-mailaccountset-up’ de volgende gegevens in:

  • Uw naam: Naam zoals de ontvanger deze ziet
  • E-mailadres: E-mailadres
  • Wachtwoord: Wachtwoord
  • Wachtwoord onthouden: Het vakje aanklikken
klik vervolgens op ‘Doorgaan’. 


E-mailaccountset-up stap 2

De eerste 3 velden zijn automatisch al ingevuld, neem verder op dit scherm onderstaande gegevens over:

Inkomende e-mail: 

  • Type: IMAP
  • Serverhostnaam: mailbox.dmrmail.nl
  • Poort: 993 
  • SSL: SSL/TLS
  • Authenticatie: Normaal wachtwoord

Uitgaande e-mail: 

  • Serverhostnaam: smtp.dmrmail.nl
  • Poort: 465
  • SSL: SSL/TLS
  • Authenticatie: Normaal wachtwoord

Gebruikersnaam inkomend & Uitgaand: Gebruikersnaam of e-mailadres

Klik vervolgens op ‘Gereed’.