Op deze pagina lees je stap voor stap hoe je Google Mail (Gmail) in kunt stellen om e-mails te kunnen ontvangen en versturen voor e-mailaccounts van Domein-Registreren. Zorg ervoor dat je de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je van ons ontvangen hebt, bij de hand hebt. Als je tijdens het instellen problemen hebt met het instellen van het account, is het altijd verstandig om je inloggegevens te testen via onze webmail. Mocht het dan nog niet lukken met deze gegevens? Neem dan contact met ons op om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
Inloggen Gmail
Ga naar de website van Google Mail en log in met je e-mailadres en wachtwoord van jouw Google account.
Instellingen
Eenmaal ingelogd, klik op het icoontje rechts boven en klik op de optie Instellingen.
Mailaccount toevoegen
Klik op het tabblad Accounts en import en klik daarna op de link Een e-mailaccount toevoegen wat staat achter E-mail bekijken uit andere accounts
E-mailaccount invoeren
In het nieuwe scherm vul je je e-mailadres in dat je aan het instellen bent. Klik vervolgens op Volgende stap.
Kies in het volgende scherm voor E-mail importeren uit mijn andere account (POP3).
Bewerk e-mailaccount
In het volgende scherm voer je de e-mailinstellingen in voor jouw e-mailadres.
Gebruikersnaam: E-mailadres
Wachtwoord: Wachtwoord
POP-server: mailbox.dmrmail.nl.
Poort: 995.
Een kopie van het gedownloade bericht op de server achterlaten: Optioneel, de mailbox zal na verloop van tijd vol lopen, je zal dan via onze webmail: https://www.dmrmail.nl in moeten loggen als dit zich voor doet om de mail van de server te verwijderen.
Gebruik altijd een beveiligde verbinding (SSL) wanneer je je e-mailberichten downloadt: Aanklikken.
Binnenkomende berichten voorzien van een label: Optioneel, maar wel aan te raden. Op deze manier kunt u de berichten van het account dat u nu toevoegt onderscheiden van de berichten van andere accounts. Bij Google Mail kunt u namelijk verschillende accounts op één plaats bewaren met 'Mail ophalen'.
Binnenkomende berichten archiveren (Postvak IN overslaan): Optioneel, aanklikken indien u Google Mail gebruikt om te archiveren.
Klikt op Wijzigingen opslaan.
Naam afzender
Kies voor de optie Ja, ik wil mail kunnen verzenden als…
Klik op Volgende stap.
Naam afzender
Naam: Je naam zoals je wilt dat deze getoond wordt als afzender.
Kies voor Beveiligde verbinding via SSL
Klik daarna op Account toevoegen
De rest van de stappen zijn hetzelfde.
Je maakt nu gebruik van de SMTP service van Domein-Registreren.
Verificatie
Ter verificatie stuurt Google nu een mail naar het e-mailadres wat je hebt ingesteld.
In deze mail staat een bevestigingscode. Deze code kan je in het scherm invullen.
Je kunt ook klikken op ‘Venster sluiten’, en naar je e-mail inbox gaan.
Open de verificatiemail van Google en klik op de verificatielink.