Op deze pagina lees je stap voor stap hoe je Outlook 2013 in kunt stellen om e-mails te kunnen ontvangen en versturen voor e-mailaccounts van Domein-Registreren. Zorg ervoor dat je de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je van ons ontvangen hebt, bij de hand hebt. Als je tijdens het instellen problemen hebt met het instellen van het account, is het altijd verstandig om je inloggegevens te testen via onze webmail. Mocht het dan nog niet lukken met deze gegevens? Neem dan contact met ons op om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
Tip: Klik op de afbeeldingen om een uitvergroting te bekijken in een nieuw tabblad.
Outlook configureren
Start Outlook 2013 op.
Indien Outlook voor de eerste keer ingesteld wordt, wordt er eerst een welkomstscherm getoond, klik hier op Volgende en op het volgende scherm op Ja en vervolgens wederom op Volgende.
Als Outlook al wel is ingesteld voor een ander e-mailadres, ga dan naar het menu Bestand en klikt u op de knop Account toevoegen.
Handmatige accountconfiguratie
Klik op Handmatige instelling of extra servertypen en vervolgens op Volgende.
Service kiezen
Klik op IMAP en vervolgens op Volgende.
Stel uw e-mailadres in
Neem op dit scherm onderstaande gegevens over:
Naam: Uw naam zoals u wilt dat deze getoond wordt als afzender.
E-mailadres: Uw e-mailadres dat u in aan het stellen bent.
Type account: IMAP.
Server voor inkomende e-mail: mailbox.dmrmail.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.dmrmail.nl
Gebruikersnaam: Gebruikersnaam of e-mailadres
Wachtwoord: Wachtwoord
Wachtwoord onthouden: Aan
Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht: Uit
Meer instellingen...
Klikt rechts onder op de knop ‘Meer instellingen...’.
Klik in het nieuwe venster naar het tabblad ‘Geavanceerd’ en neem onderstaande waarden over:
Inkomende e-mail (IMAP): 993
Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: SSL
Uitgaande e-mail (SMTP): 465
Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: SSL